Grup de suport impotriva temerilor legate de pierdere si a anxietatii

Zilnic ne intalnim cu diverse situatii: unele placute, altele mai putin placute.
Cele mai putin placute scot din sufletul nostru temeri carora, uneori ne este greu sa le facem fata singuri. De aceea, va propun sa ne intalnim si sa discutam despre ele pentru ca experienta grupului si-a dovedit eficienta in multe situatii.

Cui se adreseaza grupul?
• Persoanelor care experimenteaza frecvent anxietatea, teama legata de pierderea cuiva apropiat sau de pierderea a ceva important, atacuri de panica, framantari
• Persoanelor care s-au decis sa faca schimbari in viata lor si sa depaseasca dificultatile pe care le intampina
• Persoanelor peste 18 ani care sunt dispuse sa se implice activ ca sa aduca schimbarile dorite in viata sa.

Ce primesti venind la grup?
• Primesti suport din partea unor persoane care trec prin experiente asemanatoare cu ale tale si sunt dispuse sa te asculte si sa te sprijine
• Esti acceptat asa cum esti tu, fara a fi criticat
• Inveti sa faci lucrurile altfel
• Iti vei aminti ca ai si foarte multe resurse, nu doar probleme

Desfasurare:
• Intalnirile de grup vor avea loc in fiecare sambata cu o durata de 3 ore.
• Numarul de participanti: 6-8
• Locatia: Bacau

• Inaintea primei intalniri de grup, va avea loc o discutie individuala de 30 minute cu persoanele care doresc sa se inscrie, pentru a ne cunoaste si pentru a impartasi cate ceva despre problema cu care te confrunti.
Coordonator: Alexandra Maria Dorneanu (Todeanca) Psiholog clinician sub supervizare consilier si psihoterapeut experential sub supervizare; cu drept de libera practica acordat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal:09262
Informati si inscrieri: 0742468996
alexandra.dorneanu@gmail.com

Despre pierdere

In viata de zi cu zi, incercam de cele mai multe ori sa ne facem ordine in activitati: ne alegem studiile, viata profesionala, partenerul de viata , cand anume sa facem un copil si multe altele. Toate aceste planuri ne fac sa ne simtim in siguranta. Simtim ca avem un scop si de cele mai multe ori, chiar daca scopurile sunt “inalte” efortul de a ajunge la ele ne face sa ne simtim bine.
Dar ce se intampla atunci cand in viata noastra apare ceva neasteptat: cineva apropiat pleaca sau dispare sau ne imbolnavim. Baza noastra de siguranta si scopul nostru in viata incepe sa se zdruncine. In aceste momente de cumpana ies la suprafata emotii demult ascunse, sentimente pe care credeam ca le putem controla. Apare frica, emotia pe care in viata de zi cu zi incercam din raspunteri fie sa o evitam , fie sa o mascam.
Cu toate astea, pierderile de orice natura sunt ele(boala, disparitia cuiva drag) scot din noi resurse nebanuite si un nou mod de a intelege si aprecia ce ne-a oferit viata.
Apare regretul ca abia acum intelegem cu adevarat “frumusetea vietii” si DORINTA de a ne bucura cat mai mult de aceasta frumusete.
Incepe lupta cu “pierderea”, o lupta care trece prin mai multe faze. In prima faza apare socul. In aceasta etapa toate credintele si asteptarile noastre se clatina.
Urmeaza negarea – „nu poate fi adevarat”. E normal sa trecem prin aceasta etapa de negare pentru ca noua situatie de pierdere scoate din sufletul nostru temeri sumbre. Sufletul nostru incearca sa se acomodeze cu noua situatie si negarea este sanatoasa in tot acest proces de adaptare. E prea mult pentru noi ce se intampla si ne straduim sa filtram cum putem aceste experiente.
Dupa negare, atunci cand intelegem ca nu putem schimba nimic, apare supararea. “E incredibil ce mi se intampla” sau “de ce mi se intampla tocmai mie?”, “ cu ce am gresit?”. Pe cat de neajutorati ne simtim, pe atat suntem de furiosi.
In discursul persoanei care se confrunta cu pierderea apar intrebari ca :“Ce se intampla? De ce nu pot face nimic? Unde e puterea mea? Unde e Dumnezeu? Cum a permis sa se intample asa ceva?”. Important e ca atunci cand trecem prin aceasta etapa, sa avem alaturi persoane care sunt disponibile sa ne asculte, fara a ne oferi sfaturi. Doar atat, furia noastra sa fie continuta de o persoana si toate emotiile sa fie exprimate pentru ca e firesc sa te simti suparat, dezamagit si sa nu intelegi de ce trebuie sa treci printr-o experienta atat de neplacuta.
Chiar daca furia dispare, durerea ramane si va ramane in suflet pana la sfarsit. Viata noastra s-a schimbat si evenimentul care a provocat pierderea va ramane in sufletul nostru pentru totdeauna. Astfel apare urmatoarea faza “depresia”. Lasam armele jos pentru ca simtim ca luptam in zadar si ca nu avem nici o putere.
In realitate, nu stiu cata putere avem in lupta cu pierderea pentru ca orice am face, toti ne confruntam cu ea. Ne-am nascut ca sa murim. Tot ce putem face e sa traim cat mai frumos clipa prezenta. Doar ea conteaza. Ce pot face azi ca sa simt ca traiesc din plin!
Cea mai importanta etapa care se suprapune peste toate celelalte etape este SPERANTA. Ea porneste inca din etapa de negare. In ciuda evenimentelor exterioare, in sufletul nostru exista speranta ca “totul va fi bine”, raul va trece si bucuria va aparea iar in viata noastra.
In cazul bolilor incurabile, de multe ori speranta este medicamentul minune. Insa ca orice medicament, nu stii niciodata la care pacient da rezultate maxime si la care nu.

Atunci cand ne confruntam cu pierderea, important e sa avem alaturi persoane dispuse sa ne asculte si sa ne sprijine. Si binenteles sa ne incarcam bateriile cu multa multa speranta!
“Trebuie sa ne urmarim visele si sa facem ceea ce ne place, traind fiecare zi ca si cum ar fi ultima” – Steve Jobs

Atelier de dramaterapie “Naufragiatii si lupta pentru supravietuire”

Proiectul urmareste oferirea de oportunitati:

– de a descoperi modalitati de comunicare asertiva si de rezolvare a situatiilor provocatoare
– de a descoperi resursele personale
– de a creste nivelul de cunoastere de sine si a celorlalti

Dramaterapia presupune sa joci un rol intr-o piesa care se construieste pe loc. Nimeni nu-ti spune ce sa faci. Joci rolul asa cum decizi tu. Si de unde il iei? Aici e tot secretul. Il scoti dinauntrul tau.

Desfasurare:

Atelierul va avea loc luni, 11 0ctombrie, orele 15:00 – 18:00

Locatia va fi comunicata, ulterior, participantilor.

Nr. Participanti: 10

Participarea este gratuita.

Coordonatori: Alexandra Dorneanu – Psiholog clinician, consilier si psihoterapeut in supervizare
Gabriela Popescu – Trainer , Trainee in AT

Informatii si inscrieri: tel. 0742468996/0767564248.
alexandra.dorneanu@gmail.com
http://www.alexandradorneanu.wordpress.com
http://www.transactionalanalysis.wordpress.com

Va invitam la un Workshop de dansterapie “Ce comunica corpul meu?”

Proiectul urmareste oferirea de oportunitati:

– de a descoperi noi dimensiuni ale propriei personalitati
– de a se descoperi pe sine in moduri noi si inedite
– de a explora creativitatea, spontaneitatea, umorul si starea de bine
– de a imbunatati capacitatile de relationare
– de a experimenta ceva diferit

Dezvoltarea personala prin dans este o metoda expresiva ce pune in contact mintea si corpul facilitand descoperirea unor resurse interioare.

Varietatea miscarilor, a expresiilor corporale si a altor modalitati de exprimare artistica, aduc la lumina diversitatea prin care umanul se manifesta; prin care polaritatile isi dau intalnire in interiorul sau.

Desafasurare:

Atelierul va avea loc marti, 12 0ctombrie, orele 15:00 – 18:00

Nr. Participanti: 10

Participarea este gratuita. Locatia va fi comunicata, ulterior, participantilor.
Tinuta lejera pentru a ne putea misca in voie.

Coordonatori: Alexandra Dorneanu – Psiholog clinician, consilier si psihoterapeut in supervizare
Gabriela Popescu –Trainer , Trainee in AT

Informatii si inscrieri: tel. 0742468996/0767564248.
alexandra.dorneanu@gmail.com
http://www.alexandradorneanu.wordpress.com
http://www.transactionalanalysis.wordpress.com

Ce presupune un atelier/grup de dezvoltare personala?

Atelierul/Grupul de dezvoltare personala este o modalitate de lucru in care un numar de persoane (intre 8 si 12) lucreaza cu sine sub coordonarea unui moderator.
In viata cotidiana, oamenii pun in aplicare automatisme. Intr-un grup de dezvoltare personala insa, cu ajutorul moderatorului, participantii au ocazia sa identifice clar sursele dificultatilor lor si pot face noi alegeri care sa le schimbe viata.

De ce as veni la un grup de dezvoltare personala?

Motivele sunt dintre cele mai variate si difera de la individ la individ. Iata cateva exemple:

– vrei sa iti rezolvi problemele din relatiile interpersonale

– vrei sa te eliberezi de stres si sa depasesti dificultatile cauzate de acesta

– doresti sa te cunosti mai bine

– doresti sa inveti sa comunici altfel

– vrei sa nu te mai simti afectat de anumite situatii cu care te confrunti si sa inveti sa le faci fata intr-un mod adecvat

– vrei sa depasesti anumite temeri etc.

Ce trebuie sa fac daca particip la un asemenea grup?

Este necesar sa iei parte alaturi de ceilalti participanti la exercitii practice care te ajuta sa te descoperi. Sunt exercitii simple in care se lucreaza cate 2, 3 sau 4 persoane iar, la sfarsit, se pun in comun experientele pentru analiza si feed-back. Poti fi si observator, daca doresti.

O sa trebuiasca sa vorbesc despre mine? As fi totusi intre niste necunoscuti…

Vorbesti despre tine doar cand, cand, cum, cat si daca alegi.

Este nevoie insa de feed-back-ul tau legat de experientele la care participi in cadrul grupului.

Mi-e rusine. Nu-mi place sa interactionez cu oamenii.

Sunt doua variante: ori vii si te ajutam sa spargi tiparele care iti creeaza aceste senzatii, ori nu vii.

Ce beneficii am dupa participarea la un asemenea grup?

Intelegi mai bine ce se intampla cu tine.

Te familiarizezi cu o serie de tehnici pe care le poti pune in aplicare daca doresti sa schimbi ceva in viata ta.

Inveti sa iti gestionezi altfel emotiile pentru a putea fi mai echilibrat.

Iti descoperi resursele interioare.

Ghid de bază pentru părinţi pentru a îmbunătăţi sentimentele faţă de sine ale copilului lor

– Ascultă, recunoaşte şi acceptă sentimentele copilului

– Tratează-l cu respect, acceptă-l aşa cum este

– Laudă-l pentru ceva anume, punctat

– Fii cinstit cu el

– Utilizează mesaje cu “EU” decât mesaje cu “TU”. De ex: “Eu sunt deranjat de zgomotul casetofonului tău” decât “Tu eşti aşa de zgomotos”

– Fii specific în critici, mai degrabă decât să spui “Tu întodeauna…” sau “Tu niciodată…”

– Aşa cum el are nevoie de consecvenţă, reguli şi control, el are nevoie urgent de spaţiu în viaţa sa pentru a învăţa cum să-şi conducă viaţa. Dă-i responsabilităţi, independenţă şi libertatea de a face alegeri.

– Implică-l în rezolvarea de probleme, luarea de decizii relativ la propia lui viaţă. Respectă-i sentimentele, nevoile, sugestiile, dorinţele.

– Permite-i să experimenteze, să-şi urmeze propiile interese, să fie creativ sau nu.

– Aminteşte-ţi unicul principiu: El este minunat şi unic în propia sa unicitate.

– Fii un bun model- gândeşte bine despre tine însuţi, fă lucruri pentru tine însuţi

– Realizează că este bine să se aprecieze pe sine

– Ia-l în serios, acceptă-i judecata

Let’s Do It, Romania!

Previous Older Entries